Total Pageviews

  Myspace Glitter Text

m y l o v e l y d i n e m o

my followers (:

Monday, November 7, 2011

KEKASIH YANG BAIK ?


ade permintaan dr sorg kawan aku , die nak tips carik kekasih yg baik , ini pendapat aku laa .

okayy , first , kenapa pilih kekasih berdasarkan rupa , harta , dan pangkat ? semua tuu tak kemana laa , kalo dorg byk harta pon , tak ada buat kebajikan buat apa ? kalau ada rupa , budi pekerti tak secantik rupa buat apa ? kalau pangkat tinggi , berlagak nak mampus buat apa ? pilih laa org yg beriman dan yg boleh membimbing kita ke arah kebaikan , ke arah kejayaan . bukan carik kekasih yg menjahanamkan diri kita lagi , past is past , future lebih penting , kalau masa silam kita buruk mana sekali pun , jadikan masa depan kita sebaik-baiknya , belajar melalui kesilapan , tak kan nak buah pisang berbuah dua kali ? ingat laa , kebahagiaan dan kesengsaraan hidup kita , kita yang menentukan , bukan org lain , keputusan semua ditangan kita dan Allah yg menentukan . sebelum menyalahkan org lain , cuba semak diri dulu , apa salah kita ? apa dosa kita buat ? guys , kekasih yg betul-2 sygkan kita , dia bimbing kita , bukan die hancurkan diri kita lagi , kalo betul die nak buat kita jadi isteri/suami kita , dia halang kita berbuat jahat , bukan menggalakkan lg , konon-2 sporting laa bf/gf korg ? gth laa , die sebenarnya mainkan kau aje . fikir laa dengan matang , jangan sebab silap kecil , kau menyesal kemudian hari . cari laa , perempuan/lelaki yang setia dan jujur , kalau dia btol-2 curang , maybe kau bg second chance , then die buat lg ? anggap je laa tak de jodoh , zaman sekarang ni , secara faktanya laa , ramai org pilih kekasih mengikut paras rupa dan harta , sbb bangga dgn kekasih dorg , bila break , menangis tak berlagu ye ? yg paling penting dalam bercinta ni , pandang laa org yg menyayangi diri kita , kita abaikan dia , kita tak hargai dia ,  kadang-2 kita tak perasan , org yg didepan mata , org disebalik gunung nampak pula yee ? bila daa sedar , baru terkapai-kapai carik org yg didepan mata kan ? aku rasa kita boleh fikir , baik atau buruk macam mana , think and decided , aku pon tak sempurna sgt nak bg nasihat dekat korg , tp apa yg aku tahu , aku shared sikit dgn korg , hmm , conclusionnya , adanya kekasih yg baik pasti sesebuah hubungan lebih bahagia :)

haishhhhh , hari ni topik pasal bercinta pulak , sebagai kawan , aku hanya mampu menasihati kawan-2 aku , semoga korg akan jumpa jodoh yg lebih baik , insyaallah , aku doakan  yg terbaik utk korg :)

No comments:

Post a Comment