Total Pageviews

  Myspace Glitter Text

m y l o v e l y d i n e m o

my followers (:

Sunday, May 29, 2011

HARI MEMPERINGATI SENIMAN AGUNG P.RAMLEE


hello guys , hari ni HARI MEMPERINGATI SENIMAN AGUNG P.RAMLEE . jadi aku nak buat entry pasal P.RAMLEE .

Tan Sri Dr. P. Ramlee (1929 - 1973) atau nama sebenarnya Teuku Zakaria Teuku Nyak Puteh merupakan seorang pelakon, penyanyi, pengarah, pemain muzik dan penulis lagu terkenal di Malaysia dan Singapura.

aku mmg respect sgt dgn p.ramlee , sebagai generasi muda , kita patut kenang jasa-2 beliau dlm bidang seni , beliau seniman yg sgt profesional , bukan niat nak mengata tp bidang seni skrg tak sbagos mcm seni p.ramlee , jauh panggang dr api babe , sbb tuu laa tak hairan generasi kita skrg minat muzik luar negara .

babes , aku nak story about cousin aku , nama dia MEGAT ANAS , dia fanatik gilaa dgn P.RAMLEE , dr kecik sampai sekarang , cd filem p.ramlee ape yg tak de kat rumah die ? semua ade .. cd lagu pon ade !! die mmg fanatik sgt dgn p.ramlee , waktu zaman kanak-2 kiteorg , gaya die pon ade mcm p.ramlee , muka die pon ala-2 p.ramlee . sbuah filem p.ramlee tuu , kdg-2 dia tengok sampai 5 kali sehari , fuhh , dia mmg fanatik sgt-2 laa , sampai skrip filem tuu pon die hafal !! hari tuu aku datang rumah family die , tgh tengok tv , die tetidoo , then , tak sampai 5 minit , die terjaga , die sebot "haa ! P.RAMLEE !" terkejot aku , daa die ckp mcm tuu , teros die bukak cd filem p.ramlee , cehh , tiap kali aku lepak rumah family die , confirm dekat kaca tv die mesti cerita p.ramlee , die mmg kawkaw laa !! aku respect dgn cousin aku , sbb susah nak jumpa teenagers mcm die yg minat cerita-2 klasik tuu , susah sgt laa nak jumpa , senang cerita cousin aku tuu PENCINTA SENI P.RAMLEE .

bile aku dengar jee lagu-2 ciptaan dan nyanyian allahyarham p.ramlee , mestie tetiba aku sedih , kdg-2 sampai menangis pun ade , aku tak tahu kenapa , tapi aku yakin yg aku sedih sbb tanah air kita dah hilang seniman agung yg hebat mcm p.ramlee , aku terharu sgt dgn karya-2 allahyarham , cerita dan lagu-2 die , tiada tandingannya ! mungkin aku daa terikot-2 habit cousin aku kot , tp aku pernah terfikir , kalau laa allahyarham masih hidop , mestie bidang seni negara kita hebat kan ? aku teringin nak jumpa die walaupon die tak kenal aku , aku rasa kagum sgt dgn allahyarham !! mungkin korg tak faham perasaan aku , kalau korg minat p.ramlee , mungkin korg faham (:
AL-FATIHAH BUAT ALLAHYARHAM P.RAMLEE .


LIKE LAA SIKET (:

No comments:

Post a Comment