Total Pageviews

  Myspace Glitter Text

m y l o v e l y d i n e m o

my followers (:

Friday, April 22, 2011

TAK SEMESTIENYA KAU BER-EDUCATION KAU BAGOSS :)

hello semua , daa lama gila tak update blog , semua stalker tengok and bace benda yg same je kan ? hehehehe , hari ni tajuk utk diceritakan seperti di atas okayy .


memang aku respek dgn org yg ber-education ni ,
bukan nak berlagak , but ,
family aku pon educated jugak , bukan nak banggakan abg aku , 
but abg aku SPM 10A and now daa ade degree course international bussiness ,
kerja pon bagoss and berpngkat besar , but dia tak pernah berlagak yg dia pandai .
but aku tak laa pandai mcm abg aku , hehehehehe
isteri dia pon educated , kelulusan degree jugak , anak doktor lagi ,
siblings dia pon semua pandai2 , ade yg study dekat oversea , pokoknya pandai2 laa ,
but dorg semua tak berlagak walaupun dorg pandai !


ade laa makhluk Allah ni berlagak nak mamposs weyh !!
baru jee continue study kat IPTS daa berlagak sgt ,
bukan amek degree , bukan amek master , just diploma jee kot ,
fine laa kalo ko just study diploma ,
but tak payah laa hina org lain even bukan kau sindir aku skali pon ,
kau tak patot ckp mcm ni ,
"alaa , spm skrg mana laku , setakat spm kau boleh beli ape ? dgn spm kau boleh kerja ape ? kerja kilang ? elehh , siapa pandang ?"


"bajet good2 je , mcm kau tu educated , daa laa kerja kilang jee ."
HINA SGT KE ORG KERJA KILANG NI ? HINA SGT KE JD BURUH KONTRAKTOR ?
mcm bagoss laa weyh ! kau continue study pon sbb parents kau berduit bukan sbb kau pandai sgt laa ,
spm kau bukan bagoss , kalo bagoss continue laa dekat IPTA ,
kalo kau bace blog aku ni , aku nak adviced kau ni ,
sedar sedar diri dulu babe ! jgn suka suka menghina org , masing2 ade kelebihan dan kekurangan yg Allah ciptakan untuk makhluk2-Nya ,
org tak berpelajaran tggi pon tahu malu kalo kau ckp mcm tuu dekat dorg ,
but pelik laa dgn kau ni , 
org ade PHD pon tak kecoh die ade PHD ,
but kau sebaliknya kan ? babe , kalo betol lu org educated , lu takan meninggi diri , dan lu tahu tak boleh menghina org lain !!
kita mana tahu kelebihan org lain , entah entah die kerja kilang , rupanya dia bijak pandai , cuma nasib tak menyebelahi die , entah entah die kerja buruh binaan , rupanya rumah die banglo , mcm rumah datok datin , sbb die pandai bina rumah , entah entah die mat rempit , rupanya skrg juara grand prix , entah entah die mekanik , die rupanya tokey bengkel2 , entah entah die cashier , but ade degree , entah entah die pakai BMW , MERC , die just ade spm je , 
dalam surat khabar pon ckp ,  SAYA HANYA BERKELULUSAN SPM , SKRG SAYA USAHAWAN BERJAYA , SAYA HANYA BERKELULUSAN SPM , DAN DAHULU HANYA OPERATOR KILANG NAMUN KINI SAYA KONTRAKTOR BERJAYA ,


:: TINGGI MANA PELAJARAN KITA , BELUM TENTU NASIB MENYEBELAHI KITA ::


daa laa , malas aku nak nak teroskan celoteh aku ni ,
sampai esok takan habes rasenya ,
hmm , advised utk semua ,
tinggi mana pelajaran kita , jgn sekali-kali kita meninggi diri , sebaliknya bersedia laa utk berbudi dan berbakti .


daa bace ? LIKE laa siket !

No comments:

Post a Comment