Total Pageviews

  Myspace Glitter Text

m y l o v e l y d i n e m o

my followers (:

Tuesday, February 22, 2011

hari tuaku semakin hampir (:

ouhh tidak ! hari tua aku semakin hampir !!
happy birthday to me 
26 FEBRUARI mama lahirkan aku untuk menjadi insan yg berguna !
thanks mama ! I LOVE U SO MUCH !!
forgot someone else laa . ayah ! thanks jugak . haha (:
tak sabarnya nak jadi tua tapi rase syg nak tinggalkan zaman keanak-anakkan ni . byk kenangan manes dan buruk yg aku tempuhi di usia remaja skrg ! tp masa tak dpt dihentikan mcm kereta tekan brekkk ! haishh , kalo laa dpt diundurkan masa ni . alangkah gembiranya aku .
aku nak birthday aku kali ni disambut dgn org tersyg , tak perlu meriah tetapi aku nak suasana yg penuh kasih syg ! aku tak perlukan hadiah yg mahal , yg besar gedabak ! tapi cukuplah kamu memberi aku sebuah memori yg tak dpt aku lupakan selagi aku maseh hidup .
mungkin bila diimbas kembali detik-detik akhir kelahiran aku ke dunia ini 16 tahun yg lalu sebelum genap 26 februari , mungkin mama sedang menahan kesakitan yg amat sangat ketika itu , sudah laa bulan puasa , mama tetap sabar dan tabah untuk melahirkan puterinya ini . tetapi setitik air pun aku tidak dapat membalas budimu mama !
sesungguhnya pengorbananmu terlampau besar dan tidak mampu untuk aku membalasnya .
mama , terima kaseh sekali lagi kerana melahirkanku ke dunia ini ! u are my soul !


mama…
adalah wanita yang telah melahirkanku
merawatku
membesarkanku
mendidikku
hingga diriku telah dewasa

mama..
adalah wanita yang selalu menjaga aku sejak aku mula merengek kesejukan
tatkala kaki kakiku belum kuat untuk berdiri
tatkala perutku terasa lapar dan haus
tatkala kuterbangun diwaktu pagi ,siang , dan malam

mama..
adalah wanita yang penuh perhatian, dikala.
bila aku sakit
bila aku terjatuh
bila aku menangis
dan bila aku kesepian

mama..
telah kupandang wajahmu diwaktu tidur
terdapat sinar yang penuh dengan keredaan
terdapat sinar yang penuh dengan kesabaran
terdapat sinar yang penuh dengan kasih sayang
terdapat sinar kelelahan kerana aku.

aku yang selalu menyusahkanmu
aku yang selalu meminta perhatianmu
aku yang telah menghabiskan air susumu
aku yang selalu menyusahkanmu hingga muncul tangismu.

mama..
engkau menangis kerana aku
engkau menderita kerana aku
engkau bohong dirimu kerana aku
engkau korbankan segalanya untukku

mama..
jasamu tiada terbalas
jasamu tada terbeli
jasamu tiada akhir
dan jasamu terlukis indah didalam surga

mama..
hanya doa yang bisa kupersembahkan untukmu
hanya airmataku sebagai saksi
atas rasa cintaku padamu..

No comments:

Post a Comment